منتدى اللورد الشامل


www.ellord.logu2.com
 
الرئيسيةالبوابةبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 سين وجيم فى السياسة.

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
دكتور أحمد


avatar

العمر : 32
البلد : فى قلب ست الحبايب
العمل : طبيب بشرى
تاريخ التسجيل : 25/06/2008

مُساهمةموضوع: سين وجيم فى السياسة.   28th يوليو 2008, 10:48 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

سين و جيم فى السياسة

س1: بما تصف العلاقات المصرية الاسرائيلية؟

ج1: يا بخت من بات مظلوم و مبتش ظالم

س2: بما تفسر الموقف العربى أمام الأوضاع فى غزة؟

ج2: إذا كان الكلام من فضة فالسكوت من ذهب

س3: بما تصف العلاقات المصرية الأمريكية؟

ج3: اللى أكله ما هو من فأسه ... رأيه ما هو من رأسه

س4: بما تصف سياسة مصر الخارجية؟

ج4: دسنا الأرض اللى ما تنداس و بوسنا اليد اللى ما تتباس لا نابنا لا ذهب و لا نحاس

س5: ما هى سياسة مصر الداخليه؟

ج5: أضرب المربوط يخاف السايب

س6: ما هو نظام الحكم فى مصر؟

ج6: سمك لبن تمر هندى

س7: ما هو موقف الأخوان المسلمين من الحكم؟

ج7: عينى فيه و أقول أخيه

س8: بما تفسر الأداء الحكومى المصرى؟

ج8: إن كان هذا يكيدك أنا أزيدك

س9: بما تصف التصريحات الحكوميه؟

ج9: أسمع كلامك أصدقك أشوف أمورك أستعجب

س10: بما تصف زيادة معدل النمو فى مصر؟

ج10: إن كان الكذب حجة فالصدق أنجى

س11: بما تفسر التغيير الوزارى؟

ج11: ايه يعمل الترقيع فى الثوب البالى

س12: بما تصف الأخبار فى الصحافة الحكومية؟

ج12قالوا الجمل طلع النخلة أدى الجمل و أدى النخله

س13: بما تفسر ميزانية برنامج البيت بيتك؟

ج13: اللى يعوزه البيت يحرم على الجامع

س14: بما تفسر تضخم ثروة أحمد عز؟

ج14: سبحان العاطى الوهاب من بعد الشبشب و القبقاب

س15: ما هو الفرق بين حزب الوفد و حزب الجبهة الديمقراطية؟

ج15: لا تعايرنى ولا أعايرك دا الهم طايلنى و طايلك

و فى النهاية أعزائى بعد ما شفنا قدرة المثل الشعبى المصرى على تلخيص الكثير من القضايا أحب أنهى حديثى بمثل شعبى أيضا لكنه فى تقديرى كان سبب من أسباب تعاسة الشعب المصرى ألا و هو:


' اللى تعرفه أحسن من اللى ماتعرفوش'

و طبعا هذا المثل إجابه لسؤال معروف أتركه لذكاء حضراتكم اعمالا بالمثل الشعبى الذى يقول

من خاف سلم






تحياتى دكتور أحمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
شمعة المنتدي


avatar

العمر : 37
البلد : في قلب الورد
العمل : معلمه
تاريخ التسجيل : 16/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   29th يوليو 2008, 3:45 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

روووووووووووووعه ههههههههههههههههههههههههههههه

لالالالالالالالالالالالالالالا حلوه تسلم ايدك يا دكتور احمممممممممد ههههههههههههههه

دمعت عيني من الضحك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ساره


avatar

العمر : 31
البلد : الزقازيق
العمل : معلمه
تاريخ التسجيل : 27/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   1st أغسطس 2008, 12:22 am

ميرسى اووووى يا احمد على الموضوع الجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دكتور أحمد


avatar

العمر : 32
البلد : فى قلب ست الحبايب
العمل : طبيب بشرى
تاريخ التسجيل : 25/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   1st أغسطس 2008, 1:59 am

ميرسى ليكى ياشمعة على المرور اللى اسعدنى كتير

وميرسى على الكلام الجميل ده

تقبلى تحياتى




دكتور أحمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اسيرة الاحزان

avatar

العمر : 27
البلد : المنصورة
العمل : طالبة
تاريخ التسجيل : 03/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   14th سبتمبر 2008, 5:13 pm

ايه الكلام الجامد ده دكتورنا شكك هتودينا فى داهية هههههههههههههههههههههههههههه

مشكور يا دكتور موضوع فظيع

تقبل مرورى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
present


avatar

العمر : 25
البلد : الجزائر
العمل : طالبة
تاريخ التسجيل : 01/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   17th سبتمبر 2008, 1:53 am

س2: بما تفسر الموقف العربى أمام الأوضاع فى غزة؟

ج2: إذا كان الكلام من فضة فالسكوت من ذهب

ههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههه

يسلم فمك
والله انا مافهمتش بزاف

لكن البعض فقط

على العموم شكرا

موضوع في الغاية الروعة

تقبل مروري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دكتور أحمد


avatar

العمر : 32
البلد : فى قلب ست الحبايب
العمل : طبيب بشرى
تاريخ التسجيل : 25/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   20th سبتمبر 2008, 5:25 am

مشكورة اختى اسيرة على مرورك اللى زاد موضوعى نور

وميرسى ليكى على كلامك الجميل

تقبلى تحياتى












رمضـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان يجمعنا ع الخير





دكتور أحمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دكتور أحمد


avatar

العمر : 32
البلد : فى قلب ست الحبايب
العمل : طبيب بشرى
تاريخ التسجيل : 25/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: سين وجيم فى السياسة.   20th سبتمبر 2008, 5:28 am

مشكورة اختى لميس على مرورك اللى اسعدنى كتير

وانتى ممكن تكونى مش فهمتى بزاف عشان دى امثال مصرية وبتقد الاوضاع فى مصر

ميرسى ليكى يا اختى على المشاركة الطيبة

تقبلى تحياتى














رمضـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان يجمعنا ع الخير





دكتور أحمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
سين وجيم فى السياسة.
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى اللورد الشامل :: الاقـسـام الـعـامـة :: منتدى الـعـام-
انتقل الى:  
سحابة الكلمات الدلالية
الحكمة زهرة القديمه تردد الاطفال افيشات الخاتم برنامج رمضان الاسود اجمل ترددات مبارك الشامل الشيخ اللورد وطمطم السعودى بوجى الافلام مصرية التحميل النايل الايمان مشاهده قناة